Zandstralen is volkomen veilig voor het metaal, vooral gezien de zwaardere panelen die in klassieke auto's worden gebruikt. Het is echter minder veilig voor de persoon die het zandstralen doet, vanwege de hogere niveaus van loodverf en carrosserie die in oude auto's worden gebruikt. Om de meeste auto-onderdelen te zandstralen, zijn twee soorten zandstralers nodig om roest te verwijderen. Afhankelijk van het type voertuig kunnen de carrosserie of de achterpanelen worden verwijderd of vervangen door een van deze typen.
Gezien de grootte en vorm van de panelen, moeten sommige mensen mogelijk een draagbare vlammenwerper gebruiken om eraan te werken. Anders kunt u in plaats daarvan een steenblaster gebruiken. Regelmatig onderhoud is de sleutel om uw auto in goede conditie te houden. Ze raden u aan om de bewegende delen ingevet te houden, uw filters elke 6.000 mijl te vervangen en uw auto regelmatig te waxen om de verf tegen zandstralen te beschermen.
Het kan een uitdaging zijn om de ramen goed te beschermen, maar kritische tips zijn onder meer voorkomen dat het zandstraalmondstuk in de buurt van het raam wordt gericht en het raam bedekt met beschermende lagen, een optie die kan werken, is een dikke rubberen voering zoals die soms wordt gebruikt voor dakbedekkingen, dit zou hebben om goed te worden vastgezet om ervoor te zorgen dat het op zijn plaats blijft en beschermt tegen straalmedia die het glas beïnvloeden. Ik vind het interessant dat je zei dat het zandstralen van de carrosserie van een voertuig zou helpen wrijving en hitte te verminderen en te voorkomen dat het metaal kromtrekt. De sleutel met luchtdruk bij het zandstralen van een auto is om er zeker van te zijn dat u begint met lage druk en geleidelijk toeneemt. Volgens Dustless Blasting, de oorspronkelijke fabrikant van stofloze zandstraalapparatuur, kan stofloos zandstralen de temperatuur van het metaal met 10 graden verlagen terwijl het proces wordt uitgevoerd.
Om te beginnen zult u nooit problemen hebben met het zandstralen van het frame van uw voertuig, dat is helemaal prima. Ja, je zult meer werk moeten doen, maar je kunt je echt concentreren op de moeilijk bereikbare delen van je voertuig die zandstralen misschien mist. Wanneer het tijd is om uw auto opnieuw te schilderen, heeft u de keuze tussen het persoonlijk afschuren van de oude lagen met schuurpapier of het gebruik van een zandstraler. Ik zal deze informatie aan hem doorgeven zodat hij kan kijken naar zijn opties om zijn auto gezandstraald te krijgen om die roest te verwijderen.
Zorg ervoor dat je alleen de beste en mooiste autolak koopt met het geld dat je hebt bespaard op zandstralen om er al je harde werk mee te maken. Zandstralen is een snelle, efficiënte manier om roest of verf te verwijderen, waardoor het een haalbare optie is om auto's te reinigen die zijn geroest of opnieuw moeten worden geverfd. Als je nu naar de auto kijkt, zou je misschien willen dat je met zandstralen was gegaan, maar het is eigenlijk vrij eenvoudig om dit te doen. Dit komt door de warmte die afkomstig is van de zandstraler die de panelen heel goed kan vervormen, wat betekent dat je die schade moet herstellen.
Stofloos zandstralen is hetzelfde als zandstralen met toevoeging van water en meestal een roestwerend middel. Zandstralen van auto's vereist een zorgvuldige evaluatie van de schurende straalmedia die u gebruikt, de druk waarop u blaast, de juiste bescherming van de kwetsbare gebieden van de auto, en zich bewust zijn van uw straaltechniek, zorg ervoor dat u relatief snel beweegt en een dampstraalbevestiging overweegt om wrijving van uw schuurmiddel te minimaliseren stralen. Zandstralen van auto's kan echter lastig zijn omdat er verschillende factoren zijn waarmee rekening moet worden gehouden, zodat u de auto tijdens het zandstraalproces niet beschadigt. Als het gaat om het verwijderen van verf, roest, olie en vet van de stalen carrosserie van een auto, kunnen verschillende methoden worden gebruikt, maar enkele van de meest voorkomende zijn zandstralen, frisdrankstralen en stofloos zandstralen.