Zandstralen is een uitstekend proces voor het verwijderen van roest van carrosserieën, maar het is niet zo effectief als stofloos zandstralen voor het verwijderen van verf. Soda-stralen is meestal niet zo effectief bij het verwijderen van verf of roest in vergelijking met zandstralen of stofloos zandstralen, omdat het niet zo zwaar is als medium.
zandstralen
is volkomen veilig voor het metaal, vooral gezien de zwaardere panelen die in klassieke auto's worden gebruikt. Het is echter minder veilig voor de persoon die het zandstralen doet, vanwege de hogere niveaus van loodverf en carrosserie die in oude auto's worden gebruikt.Zuiver lood werd vaak gebruikt om deuken en lichaamsnaden in oudere auto's te vullen, en je kunt je voorstellen wat het inademen van een wolk daarvan met je longen zal doen. Er is ook een gevaar voor silicose door het zand met een hoog siliciumgehalte dat vaak wordt gebruikt. Zandstralen is dus waarschijnlijk veiliger voor de auto dan voor jou. Zandstralen is een krachtige manier om lak van vrijwel elk carrosseriedeel te verwijderen.
Met een zandstraler worden verf, roest en primer schoon gestript, waardoor een kaal, metalen oppervlak overblijft dat klaar is voor een laag primer. Voor het overspuiten van een auto of om die perfecte fabrieksmatch te krijgen, is het een methode om te overwegen. Het proces moet echter op de juiste manier worden voltooid om effectief te zijn. Bij het zandstralen van een auto kunnen de ruiten beschadigd raken door de druk of impact van st media om deze problemen te voorkomen, moet u het glas beschermen.
Veel amateur-automonteurs wenden zich tot zandstralen wanneer het tijd is om hun auto opnieuw te schilderen, omdat deze sneller is en weinig arbeid vereist, omdat het meestal wordt uitgevoerd door een professional. Als je nu naar de auto kijkt, zou je misschien willen dat je met zandstralen was gegaan, maar het is eigenlijk vrij eenvoudig om dit te doen. Om dit probleem aan te pakken, kunt u overwegen om een dampstraalhulpstuk toe te voegen dat water in de straalmedia injecteert, dit vermindert de wrijving van de straalmedia en kan ook helpen de schurende impact op het oppervlak van de auto te verzachten. Het echte debat draait om de vraag of het zandstralen van de carrosserie of een van de panelen van het voertuig een veilig proces is.
Wanneer het tijd is om uw auto opnieuw te schilderen, heeft u de keuze tussen het persoonlijk afschuren van de oude lagen met schuurpapier of het gebruik van een zandstraalmachine. De onderkant van een auto kan meestal worden gestraald met een verscheidenheid aan straalmedia, omdat het staal is, het lastige deel van een auto om te zandstralen is de carrosserie zelf, die vaak is gemaakt van dunner materiaal en kan kromtrekken of beschadigd kunnen raken als er niet de juiste aandacht wordt besteed bij het zandstralen. Dit komt door de warmte die afkomstig is van de zandstraler, het kan de panelen heel goed kromtrekken, wat betekent dat je die schade moet herstellen. Neem voor meer informatie over het zandstralen van uw klassieke auto's contact op met uw lokale bron voor poedercoatingdiensten in Washington.
Om te beginnen zult u nooit problemen hebben met het zandstralen van het frame van uw voertuig, dat is helemaal prima. Het gebruik van schuurpapier kan iets langer duren dan een zandstraler en vereist iets meer voorbereiding, maar het is goedkoper en nauwkeuriger. Zandstralen van auto's vereist een zorgvuldige evaluatie van de schurende straalmedia die u gebruikt, de druk waarop u blaast, de juiste bescherming van de kwetsbare gebieden van de auto, en zich bewust zijn van uw straaltechniek, zorg ervoor dat u relatief snel beweegt en een dampstraalbevestiging overweegt om wrijving van uw schuurmiddel te minimaliseren opblazen. Tussen de twee zuiveringszout vereist vaak minder nauwkeurige controle van de druk en andere factoren, of u nu zuiveringszout of gemalen glas gebruikt, u moet er ook voor zorgen dat u de druk goed instelt tijdens het stralen en beschermt tegen risicogebieden van de auto.
Naast het overwegen van een natstraalopzetstuk, wilt u ook op de hoogte zijn van uw techniek tijdens het stralen, specifiek voor het stralen van auto's wilt u niet toestaan dat het schuurmiddel lang op een bepaald gebied gericht blijft, u wilt stralen alleen lang genoeg toestaan om de verf te verwijderen voordat u verder gaat de oppervlakken van de producten. Dus, is zandstralen veilig voor je klassieke auto? Helaas is het antwoord niet eenvoudig „ja of „nee, maar een „soms. Ja, je zult meer werk moeten doen, maar je kunt je echt concentreren op de moeilijk bereikbare delen van je voertuig die zandstralen misschien mist. .